دانلود نقشه آفلاین

بدون شک همراه داشتن نقشه در سفر میتواند کمک اساسی به شما کند، تا حدی که در نبود آن سفر تقریبا ناممکن میشود. امروزه دیگر نقشه‌های کاغذی جای خود را به نقشه‌های دیجیتالی در اسمارت فون‌ها داده‌اند و توام شدن آن با GPS، باعث شده تا مسیریابی شما تا ۱۰۰% بدون مشکل انجام شود. در این میان نقشه‌ها برای بارگذاری به اینترنت وابسته هستند و بدون آن نقشه‌ای نخواهید داشت. اما بسیار در جاده یا طبیعت با این مشکل مواجه هستید که به شبکه اینترنت دسترسی ندارید و این عملا یعنی نقشه‌ای هم ندارید.

آسان بگرد قصد دارد تا راهکارهایی را به شما ارائه دهد تا بتوانید پیش از شروع سفر خود نقشه‌ها را دانلود و در اختیار داشته باشید تا در طول سفر نیازی به اینترنت نداشته باشید و بتوانید تنها با روشن نمودن GPS خود مسیر خود را به سرعت پیدا کنید. ابزارهای متعددی نظیر Google Map ساخته و منتشر شده‌اند که میتواند به این نیاز شما پاسخ مثبت دهند، اما هریک دارای نقاط قوت و ضعفی هستند که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

۱- Google Map

این نرم افزار به صورت پیش فرض بر روی دستگاه‌های اندرویدی وجود دارد، اما کاربران IOS میتوانند آن را از App Store دریافت کنند. تقریبا بی‌نقص‌ترین و کامل‌ترین اپلیکیشنی که برای مسیریابی وجود دارد همین Google Map میباشد. در ادامه به توضیح درباره چگونگی دانلود نقشه‌ها و اجرای آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • پس از آنکه وارد اپلیکیشن گوگل مپ شدید از قسمت منوی سمت چپ بالا، آیکون مربوطه را دانلود نمایید.

دانلود نقشه گوگل

  • سپس از منوی مربوطه گزینه Offline Area را انتخاب کنید.

نقشه آفلاین گوگل

  • در مرحله بعدی گزینه Select Your Own Area را انتخاب نمایید تا بتوانید محدوده دلخواه برای دانلود را انتخاب نمایید.

نقشه گوگل

  • همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده میکنید باید منطقه‌ای را که در نظر دارید به صورت آفلاین همراه داشته باشید را انتخاب و سپس گزینه Download را لمس کنید.

نقشه آفلاین گوگل

  • پس از انتخاب Download، نقشه محدوده مدنظر به لیست دانلود افزوده خواهد شد.

نقشه آفلاین گوگلدانلود نقشه های گوگل مپ

پس از آنکه دانلود نقشه یا نقشه‌ها به اتمام رسید این امکان را خواهید داشت که بدون نیاز به اینترنت در هر محدوده از نقشه دانلود شده از آن استفاده نمایید. حتی در مواقعی که گوشی شما در حالت Offline Area میباشد.

نکته: متاسفانه امکان دانلود نقشه‌های ایران در حال حاضر وجود ندارد و این امکان به کار کسانی خواهد آمد که قصد دارند به سفرهای خارج از کشور بروند. اما با آسان بگرد همراه باشید تا به معرفی نرم افزارهای دیگری بپردازیم که در ایران نیز کارایی بسیار زیادی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search