حقایقی جالب از جزایر قناری که نمیدانستید

جزیره قناری

به ندرت پیش میآید که کسی را پیدا کنی و اسم جزیره قناری به گوشش نخورده باشد. اصلا گویی این جزیره به عنوان ضرب‌المثلی بین ما ایرانیان جا افتاده است. اما نه تنها ما ایرانیان بلکه کل دنیا از زیبایی‌های بی‌حد و حصر این جزیره قرار گرفته در قلب اروپا باخبرند. در این مطلب قصد داریم تا حقایقی از جزایر قناری را بازگو کنیم که شاید قبل از این نمی‌دانستید. پس در ادامه با آسان بگرد همراه باشید.

حقایقی جالب از جزایر قناری

همانطور که میدانید جزیره قناری علاوه بر داشتن سواحل بسیار زیبا و جنگل‌های انبوه، سرسبز و باعظمت خود، از مکان‌های دیدنی و تاریخی نیز برخوردار است. قناری در واقع مجمع‌الجزایری است که از هفت جزیره بسیار زیبا در اقیانوس اطلس و نزدیک به سواحل کشور مراکش است که یکی از ۱۷ منطقه خودمختار اسپانیا به حساب میآید.

۱- قناری دو پایتخت دارد

جالب است بدانید که شهرهای سانتاکروز و لاس پالماس اسپانیا دو شهری هستند که در دو جزیره بزرگ آن قرار گرفته‌اند. اما این قضیه زمانی جالب‌تر میشود که بدانید هر دو شهر به عنوان پایتخت جزایر قناری شناخته میشود. سانتاکروز جایی است که هرسال دومین کارناوال بزرگ و مشهور جهان در آن برگزار میشود که در ماه فوریه بیش از یک میلیون نفر به این شهر میآیند.

۲- جزیره سگ‌ها

اگر تصور میکنید که نام این جزیره را از پرنده زیبای قناری گرفته‌اند، سخت در اشتباهید. در واقع نام این جزیره در لاتین Insula Canaria خوانده میشود که به معنای “جزیره سگ‌ها” میباشد. در واقع این اسم را رومیان باستان به دلیل وجود سگ‌های وحشی در گوشه کنار این جزیره به آن داده‌اند.

۳- دور از اروپا اما برای اسپانیا

جزایر قناری متلق به کشور اسپانیا است اما جالب است بدانید که بیشتر از آنکه به این کشور نزدیک باشد، به سواحل شمال غربی آفریقا نزدیک است. در واقع مجمع‌الجزایر قناری از هفت جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است که مستعمره اسپانیا محسوب میشود.

۴- قرارگیری سومین کوه بزرگ آتشفشانی در جزیره قناری

مشهورترین جزیره در میان ۷ جزیره قناری، تنریف است. دلیل معروفیت آن نیز به قرارگیری تیده در آن است که به عنوان سومین کوه آتشفشانی فعال و بزرگ جهان شناخته میشود و سالانه بیش از ۳ میلیون گردشگر از آن بازدید میکنند.

۵- همیشه گرم و آفتابی

چقدر خوبه جایی باشید که تقریبا هر روز سال آفتابی و گرم باشد. جزایر قناری جایی است که تقریبا در طول سال روزها تماما آفتابی و گرم است. گرچه در فصل زمستان هوا کمی خنک‌تر است اما آفتاب همچنان می‌تابد.

۶- ورزش کشتی قناری

اهالی این جزیره در گذشته که به سال ۱۴۲۰ باز می‌گردد، ورزش مخصوص به خود را به نام کشتی لوچا داشتند که امروزه از آن تنها چند تکنیک و قانون باقی مانده است. این ورزش در فستیوال‌ها اجرا میشود و طرفداران زیادی را نیز به خود جذب کرده است.

۷- غذاهای عجیب و خوشمزه

به طبع غذاهای مختص به هر منطقه ریشه در فرهنگ آن دارد و باید از آن‌ها امتحان کرد. جزایر قناری نیز از این قائده مستثنی نیستند و غذاهای بسیار خوشمزه با نام‌های عجیب و غریب دارد. یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و معروف جزیره قناری، “موخو” نام دارد که در واقع نوعی سس است که با توجه به ترکیباتی که در آن بکار برده میشود، میتواند رنگ نارنجی، قرمز یا سبز باشد.  سس موخو سرشار از سیر و ادویه‌جات مختلف است که در تهیه آن از روغن، نمک، فلفل قرمز و سرکه استفاده میشود.

۸- خانه لاکپشت‌های درحال انقراض

وقتی در این دریا تنی به آب زدید یا در حال شنا بودید، اگر خوش شانس باشید این امکان را خواهید داشت که یکی از بزرگ‌ترین و نادرترین لاکپشت‌های جهان را در کنار خود ببینید. این لاکپشت‌ها گونه‌ای نادر هستند که محل زندگی آن‌ها بیشتر در جزایر قناری میباشد.

حقایقی جالب از جزایر قناری

حقایقی جالب از جزایر قناری

جزیره قناری

Search