جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال یعنی جایی که روح شما به پریز انرژی متصل میشود و روح و جسم شما را سرشار از انرژی میکند. رانندگی در این جاده به طرز دیوانه واری لذت بخش است که گاهی اصلا تمایلی به گاز دادن ندارید و چشم و ذهن شما کاملا به زیبایی هایی که خداوند در این جاده قرار داده دوخته خواهد شد.مسیر کوهستانی اسالم به خلخال از شهر اسالم به سمت جنوب محورکوهستانی و جنگلی اسالم به خلخال قرار دارد.ابتدای جاده فاقد علائم راهنمای گردشگری است. محور اسالم به خلخال یکی از زیبا ترین محور های ارتباطی استان با خارج از استان می باشد.دوطرف جاده مملو از درختان جوان و تنومند است. جنگل انبوه ، مه رقیق دامنه ای ، لطافت نرم گیاهان پایکوهی و شرر آب از چشمه های ریز و درشت کنار جاده و پیچ های ملایم ، چنان جاده را در بر گرفته که رهگذر برای ساعتیش بهشت خدا را یک جا در جاده اسالم به خلخال خریداری می کند.

 زمین و زمان در محور زیبا و دیدنی اسالم به خلخال دست به دست هم می دهند تا یک دنیا حسرت در دل کسی که نمی تواند آن همه زیبایی و طراوت را با خورد به ابدیت ببرد ایجاد شود. در ابتدای محور محل های استراحت و غذا خوری احداث شده است.هرچه به ارتفاعات می رویم از تعداد آنها کاسته وفاصله آن نیز زیاد می شود. به گزارش نامه، طبیعت بکر و دست نخورده، زیبائی های وحشی جنگلی، زندگی سنتی افراد بومی، تولید عسل های ناب، وجود آبشار و دریاچه، دشت وسیع گل و گیاهان کمیاب و… از جمله ویژگی هایی است که گردشگران می توانند در یک جاده ۷۰ کیلومتری یک جا همه این مواهب و دیدنی ها را مشاهده کرد.

 این جاده که به دلیل کوهستانی بودن حتی در تابستان از آب و هوای سرد ،خنک برخوردار است، در اغلب اوقات بویژه در نیمه دوم سال به دلیل بارش برف و باران های سیل آسا بسته بود و مسافران تنها می توانند در این فصول از زیبائی های آن لذت ببرند. این جاده مسیری برای ورود به بهشت طبیعت است، چراکه جاده خلخال – اسالم تنها یک جاده جنگلی نیست بلکه ترکیبی از جنگل و دشت، گلزار و آبشار و دریاچه است؛ تصویری از زیباترین جاذبه های طبیعی که کنار هم چیده شده‌اند تا بی هیچ سابقه و ذوق ادبی شاعرتان کند. جاده اسالم به خلخال یک از جاذبه های گردشگری ایران است که تاکنون ناشناخته مانده و شاید بزرگترین حسن این جاده نیز همین باشد. جاده ای با یک مسیر پیچ در پیچ که از خلخال در استان اردبیل شروع شده و با طی فاصله ای ۷۰ کیلومتری به اسالم در استان گیلان منتهی می شود. دامنه های سر سبز و گله های سفید گوسفندی که در دور دست‌ها حرکت می کنند، چشم انداز ییلاق و کلبه های چوبی روستاییان و مه ای که دره ها را سفید پوش می کند و گاهی حتی تا روی جاده می آید و درختان بلند و انبوه که سایه شان جاده کوهستان را گاهی تاریک می کند بخشی از زیبایی های این جاده رویایی است. ماههای اردیبهشت و خرداد این جاده حتی شما را شاعر می کند چرا که پوشیده از گل های زیبای شقایق است که در فضای مه آلود جلوه دیگری دارد. برای رفتن به این جاده خیال انگیز می توانید از راه مالرو که تنها مورد استفاده اهالی چند روستا و کوهنوردان و طبیعت گردان است، استفاده کنید. البته مسیر آسفالته اسالم به خلخال هم بی نظیر است جاده ای با شیب تند و پر از گردنه که اطراف آن پر است از درختان تنومند جنگلی و بوی رطوبت و طبیعی هزار رنگ.  حیف است که تنها از این مسیر عبور کنید و ساعاتی را به گشت و گذار و اتراق در جنگل های بکر آن نگذرانید می توانید پس از اقامتی کوتاه و صرف نهار به طرف دریاچه و دشت های ییلاقی تالش حرکت کنید. یک ساعتی که در این جاده برانید بتدریج جنگل تمام می شود و بعد از آن ییلاق های زیبا با چمنزارهای سبز در انتظارتان است. مناظر زیبای دریاچه نئور، پیاده روی در ارتفاعات و مراتع روستای “سوباتان” از زیبایی این مسیر است.

 در این منطقه علاوه بر چشم اندازهای زیبای دشت های سر سبز و دره های مه آلود کلبه های کوچکی وجود دارد که پذیرای مسافران و گردشگران است. بعد از گذر از دشت های سرسبز می توانید در سمت خلخال و روستاهای گردشگری اطراف آن حرکت کنید تا شاهد طبیعت جالب و روستاهای بکر و زیبای آن باشید. البته جنگل نوردانی که به این جاده سفر می کنند می توانن از مسیر روستای “نهالستان پیرسون” در ۲۰ کیلومتری اسالم به خلخال وارد جنگل شده و از این مناطق زیبا و افسونگر طبیعی به سمت بالای جنگل و قله حرکت کنند تا به قله ای برسند که به دره “اشراف” معروف است، جایی که زیبایی و فریبندگی آن در حد کمال است؛ جایی مثل بهشت یا اصلا خود بهشت است.

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search