ابلاغ تعرفه جدید عوارض خروج از کشور

تعرفه جدید عوارض خروج از کشور

همانطور که می‌دانید چندی پیش تعرفه جدید عوارض خروج از کشور در بودجه ۹۷ با افزایش مواجه بود که امروز این قانون توسط رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در بخشنامه‌ای ابلاغ گردید.

سازمان امور مالیاتی کشور بنا به بودجه امسال، عوارض خروج از کشور موضوع ماده ۴۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده برای هر مسافر از تمامی مرزهای کشور برای بار اول ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال را ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، سید کامل تقوی‌نژاد رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در بخشنامه‌‌ای موضوع عوارض خروج از کشور را بر اساس قانون بودجه ۹۷ کل کشور ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه که به مدیرعامل بانک ملی ایران خطاب شده، آمده است: نظر به اینکه موجب قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور، وجوه خروج از کشور موضوع ماده ۴۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده برای هر مسافر از تمامی مرزهای کشور برای بار اول ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال، بار دوم ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال و برای بار سوم به بعد ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال تعیین شده است.

برای هر مسافر حج تمتع و حج عمره برای بار اول یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال، بار دوم یک میلیون و ۶۵۰ هزار ریال و بار سوم به بعد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال و عتبات عالیات از مرزهای هوایی ۳۷۵ هزار ریال و از مرزهای زمینی ودریایی ۱۲۵ هزار ریال می‌باشد؛ لذا خواهشمند است دستور فرمایید در اسرع وقت در اجرای قانون مذکور مراتب را به شعب آن بانک جهت دریافت وجوه خروج از کشور براساس مبالغ جدید در سال ۱۳۹۷ اعلام نمایند.

مسافران موضوع تبصره ۴۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده و زائرین اربعین که از تاریخ ۳ مهرماه ۹۷ تا ۲۲ آبان ماه ۹۷ از مرزهای زمینی به مقصد کشور عراق از کشور خارج می‌شوند از عوارض خروج معاف می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search