ویزای بوسنی و هرزگوین

ویزای بوسنی و هرزگوین

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

بوسنی یکی از کشورهای اروپایی است که کشورهای صربستان، مونته نگرو و کرواسی همسایه است. کسانی که کشورهای اروپای شرقی و حوزه بالکان سفر می‌کنند، معمولا به دیدن جاذبه های گردشگری این کشور نیز میروند. اما اخذ ویزای بوسنی و هرزگوین برای ایرانیان چگونه خواهد بود؟ سفارت بوسنی در ایران کجاست؟

بوسنی پر است از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و تاریخی که زیبایی‌های بی‌حد و حصر آن خاطرات بسیار خوبی را برای شما رقم خواهد زد. این کشور عمدتا مسلمان‌نشین در طول دهه‌های گذشته دورانی سختی را پشت سر گذاشته است. از آثار مخرب جنگ‌های جهانی اول و دوم گرفته تا نسل‌کشی مسلمانان در دهه ۱۹۹۰ میلادی اما ناگفته نمایند که این چیزی از زیبایی‌های این کشور کم نمی‌کند.

قبل از اینکه ادامه این مقاله را بخوانید پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد سفر گردشگری به کشور بوسنی را دارید از چند کشور همسایه آن که قوانین آسانی برای صدور ویزا برای ایرانیان دارند را نیز دیدن کنید. برای همین بهتر است مقالات ” لغو ویزای صربستان با ایران “، ” ویزای مونته نگرو برای ایرانیان ” و ” راهنمای اخذ ویزای کرواسی ” را نیز بخوانید.

ویزای بوسنی و هرزگوین

ویزای بوسنی و هرزگوین

تا سالیان نه چندان دور ایرانیان برای سفر به این کشور نیازی به ویزای بوسنی نداشتند اما چند سالی است که این قانون برداشته شده است. اما الان نیز مسافرانی که تمایل سفر به بوسنی را دارند می‌توانند به آسانی و تنها با ارائه مدارک ابتدایی ویزای بوسنی را دریافت نمایند. البته خبرهایی مبنی بر لغو دوباره ویزای بوسنی وجود دارد.

انواع ویزای بوسنی

  • ویزای توریستی
  • ویزای تجاری
  • ویزای کاری
  • ویزای تحصیلی

سفارت بوسنی در تهران

آدرس: تهران- زعفرانیه- خیابان علامه- پلاک ۸- واحد ۲

سایت: mvp.gov.ba

ایمیل: bhembassyir@gmail.com

تلفن: ۲۲۷۵۱۰۶۱-۰۲۱ / ۲۲۷۵۱۰۶۲-۰۲۱

فکس: ۸۸۰۹۲۱۲۰-۰۲۱

سفارت بوسنی و هرزگوین[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1520018457755{margin-top: 15px !important;border-right-width: 5px !important;padding-top: 15px !important;padding-right: 15px !important;padding-bottom: 15px !important;padding-left: 15px !important;background-color: #d9e2ff !important;border-right-color: #002395 !important;border-right-style: solid !important;}”]

آقای محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در همایش اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و بوسنی و هرزگوین که در سارایوو برگزار شد اعلام کرد: ما دارای تاریخی هستیم که از روابط سیاسی فراتر است. در برخی نقاط همین شهر اشعار ایرانی را می‌بینیم که نشان از قدمت چند صد ساله روابط میان دو کشور است، بنابراین معتقدیم که امکان بهتری برای توسعه روابط وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد که ما آمادگی کامل برای لغو روادید بوسنی با ایران و یا تسهیل آن برای گردشگران و بازرگانان داریم. هیات بلند پایه اقتصادی ایران در سارایوو نیز برای چنین کاری علاقه بسیاری دارند.

با توجه به این خبر باید در آینده منتظر خبر لغو ویزای بوسنی با ایران بود. امیدواریم که این اتفاق زودتر رخ دهد تا یک کشور به لیست کشورهایی که ایرانیان می‌توانند بدون ویزای به آن‌ها سفر کنند افزوده شود.

[/vc_column_text][vc_column_text]

مدارک لازم برای ویزای بوسنی

نکات اخذ ویزای بوسنی

  • داشتن دعوتنامه بوسنی برای اخذ ویزا ضروری است.
  • فرد دعوت کننده کلیه مسئولیت‌های مسافر را از قبلی پزشکی و ورود و خروج را بر عهده خواهد گرفت.
  • دعوتنامه باید به تایید پلیس بوسنی و هرزگوین رسیده باشد.
  • برای ویزای تجاری بوسنی، دعوتنامه باید به تایید پلیس و اتاق بازرگانی این کشور رسیده باشد.

مدارک لازم برای ویزای بوسنی[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

8 پاسخ

  1. ببخشید اگر توریستی بخواهیم بریم. چطوری دعوت نامه باید ارائه بدیم. چون شرکتی هم نیست که بخاییم از طریق اونا اقدام کنیم. ممکنه راهنمایی کنید. چون فقط گیر من دعوتنامه است.

    1. به نظر میرسد که بدون داشتن دعوتنامه شانسی برای دریافت ویزا نخواهید داشت و به نحوی باید آن را اخذ نمایید. شاید اگر بیشتر در اینترنت جستجو کنید شرکت‌هایی باشند که این خدمات را برای شما انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search