منشا صداهای نگران کننده هواپیما کجاست؟

منشا صداهای نگران کننده هواپیما کجاست

گاهی اوقات زمانی که در هواپیما نشسته‌اید و از آن بالا در حال دیدن مناظر شگفت انگیز هستید ناگهان صدایی به گوشتان میرسد که همه چیز را خراب میکند. بسیاری از مسافرانی که برای بارهای اول است که سوار هواپیما شده‌اند بدجور غافلگیر شده و می‌ترسند. اما این صداها بسیار عادی است و جای نگرانی نیست، با آسان بگرد همراه باشید تا منشا این صداها را پیدا کنیم.

  • انگار کسی آواز میخواند!

جالب است بدانید که یک نیروی کمک در هواپیما نصب شده است که همانند یک نوزاد عمل میکند، یعنی در طول سوار شدن و تا زمانی که موتور اصلی خاموش است، همه چیز را تحت کنترل دارد. در اکثر فرودگاه‌ها، هواپیماها را به واحدهای سیار زمینی متصل میکنند تا با پمپاژ هوا و برق، هزینه‌ها را کاهش دهند. زمانی که درب هواپیما بسته شود، شما این تغییرات نویز را احساس خواهید کرد که گاها سروصدای آن را میتوان شنید.

  • صدای لرزش حین پرواز

گاهی اوقات لرزش و به همراه آن صدای نگران کننده، مسافران را آزاد میدهد، اما منشا آن کجاست؟ در تمامی مدل‌های ایرباس دوموتوره دستگاهی به نام PTU قرار گرفته است که کار آن صرفه جویی در سوخت میباشد و باعث میشود تا فشار هیدرولیکی متعادل شود، دقیقا زمانی که تنها از یک موتور در زمان فشار دادن و استقرار استفاده میکند. این کار باعث میشود تا مصرف سوخت تا حد قابل توجهی کاهش یابد اما به قیمت تولید صدای زیاد منجر خواهد شد، گویی دو جسم خشن بر روی یکدیگر کشیده میشوند.

همچنین ممکن است مسافران هواپیمای ایرباسیک صدای طولانی را قبل از صعود و بعد از فرود بشوند که مربوط به باز و بسته شده درب‌های بازگیری یک پمپ هیلدرولیک الکترونیکی میباشد.

  • صدای غژغژ

قبل از آنکه هواپیما از زمین بلند شود، خلبان سوئیچ را باز میکند تا بال‌ها از حد معمول گسترده‌تر شوند و اوج بگیرد. این‌ها فلاپ‌هایی هستند که در هنگام باز شدن از خود صدا تولید میکنند که اگر در کنار باله نشسته باشید کاملا صدا را خواهید شنید.

  • ضربه‌های محکم، ناگهانی و نگران کننده

زمانی که شما از زمین بلند شدید صدای برخی از موتورهای کوچک الکترونیکی را خواهید شنید که در حال آوردن چرخ‌ها به داخل هستند که در نهایت با ضربه محکم و ناگهانی همراه میشوند که مربوط به بسته شدن درهای محفظه چرخ‌ها میباشند.

منشا صداهای نگران کننده هواپیما کجاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search