مراکز خرید قشم

مجتمع دودلفین درگهان

قشم از جزایر محبوب ایران است که از نظر اقتصادی و خرید کالا برای مردم جذابیت زیادی دارد. در واقع قشم بازارهای قدیمی و مدرن بسیاری دارد که هر ساله به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. مجتمع‌های تجاری، بازارهای قدیمی، پاساژهای مدرن همه شرایطی را برای گردشگران و مسافران به‌وجود آورده‌اند که به راحتی بتوان به خرید و گشت و گذار پرداخت. در این مطلب قصد داریم که به معرفی مراکز خرید قشم بپردازیم تا در هنگام سفر به قشم و خرید کالا، بدانید به کجا مراجعه کنید.

مراکز خرید قشم

اگر با ماشین شخصی خود قصد سفر به قشم را دارید، از دو طریق می‌توانید وارد قشم شوید: اسکله شهید ذاکری و درگهان. اسکله شهید ذاکری به بازار قدیمی قشم بسیار نزدیک است. از هر اسکه‌ای که وارد شوید، می‌توانید برای رفتن به مراکز خرید از تاکسی استفاده کنید. در ادامه به معرفی مراکز خرید قشم خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

بازار ستاره قشم

بازار ستاره از بازارهای قدیمی قشم است که در گذشته از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار بود. در این بازار هر چیزی که بخواهید می‌توانید پیدا کنید. در عرض ۵ دقیقه می‌توانید از بازار قدیم و سیتی‌سنتر به بازار ستاره بروید و از لوازم برقی گرفته تا پوشاک را در این بازار بیابید.

بازار ستاره قشم

بازار قدیم قشم

یکی دیگر از مراکز خرید قشم بازار قدیم نام دارد که بسیار هم پرطرفدار است. این بازار روباز است، اما قسمت‌هایی هم مسقف شده است. این بازار کالاهای بسیاری را در خود جای داده است و حتی اگر به دنبال کالای خاصی هم هستید، حتما به سراغ این بازار بروید. برای رفت و آمد به بازارهای دیگر هم به راحتی می‌توانید از همین بازار تاکسی بگیرید. حتی هتلی هم در نزدیکی این بازار واقع شده است که می‌تواند انتخاب محل اقامتتان را هم راحت کند.

بازار قدیم قشم

بازار امام قلی خان

درواقع امام قلی خان بازارچه است که در آن جایی برای فروشگاه‌ها نیست. این بازارچه محلی برای فعالیت یک سری از شرکت‌ها است.

مجتمع سیمرغ

مجتمع سیمرغ فعالیت چندانی ندارد و صرفا دفتر بعضی از شرکت‌ها در آن قرار دارد. پس شاید مکان مناسبی برای دیدن و خرید کردن باشد.

بازار سیتی سنتر

یکی از برترین پاساژهای قشم سیتی سنتر نام دارد که مقصد بیشتر گردشگرها برای خرید و گشت و گذار است. این مرکز خرید از مراکز خرید شیک و زیبای قشم محسوب می‌شود که اجناس و کالاهای زیادی هم می‌توانید در آن پیدا کنید. سیتی سنتر متشکل از ۲ ساختمان است که با یک پل به هم وصل می‌شوند.

اگر به دنبال لوازم آرایش، پوشاک، کیف و کفش، سیسمونی، ساعت و بدلیجات هستید، حتما به سیتی سنتر سری هم بزنید. همچنین برندهای معروفی هم در این مرکز خرید شعبه دارند که می‌توانید برای خرید به آن‌ها مراجعه کنید، مثل فیلیپس، آدیداس، مسی مو، کاتریپلار، آی کیا و…

طبقه سوم این مرکز خرید شهر بازی و فود کورت دارد که می‌توانید در کنار خرید کمی هم تفریح داشته باشید و با سفارش و میل غذاهای خوشمزه خستگی خود را به در کنید.

بازار سیتی سنتر قشم

بازار فردوسی

بازار فردوسی هم یکی از بازارهای قدیمی قشم است. فردوسی بازاری سه طبقه است که فروشگاه‌های بسیاری هم دارد. همچنین در طبقات بالایی نیز دفاتر اداری و واحدهای مسکونی مختلف وجود دارد. اگر هم گرسنه شدید، می‌‌توانید از فست‌فودهای نزدیک فروشگاه‌ها استفاده کنید.

بازار فردوسی قشم

بازار پردیس

از بازارهای باسابقه‌ قشم، بازار پردیس است که روبه‌روی بازار ستاره واقع شده است. اگر به دنبال لباس مجلسی هستید، شاید این بازار محل مناسبی برای خرید شما باشد. در این بازار می‌توانید هم به صورت عمده و هم خرده لباس مجلسی تهیه کنید. در طبقات بالا هم دفاتر اداری و مسکونی واقع شده‌اند.

بازار پردیس قشم

گیاهدان و رمکان

روستای درگیاهدان و رمکان محل مناسبی برای خرید لوازم برقی مختلف است. درست است که در خود قشم می‌توانید انواع مختلف کالاهای برقی مثل لباسشویی و جاروبرقی پیدا کنید، اما سر زدن به این دو مکان هم خالی از لطف نیست. یکی از جاذبه‌های گردشگری قشک نیز در این منطقه واقع شده است؛ اسکله شیب دراز. حتما به این مکان سر بزنید و فروشگاه‌های اطراف آن هم دیدن کنید.

بازارهای درگهان

بعد از بررسی مراکز خرید قشم به سراغ بازارهای درگهان می‌رویم که بیشتر آن‌ها در نزدیکی هم واقع شده‌اند. همین خود مزیتی است که نیازی به گرفتن تاکسی هم ندارید.

پاساژ ایران زمین

در این بازار انواع فروشگاه‌های لباس و لوازم ورزشی وجود دارد که اگر به دنبال چنین کالاهایی هستید، این بازار می‌تواند گزینه مناسبی برایتان باشد. در طبقه پایین آن هم فودکورت با انواع رستوران‌های مختلف است که می‌توانید در هنگام گرسنگی به آن‌ها مراجعه کنید.

پاساژ ایران زمین قشم

بازار قدیم درگهان

این بازار بیشتر فروشگاه‌های عمده فروشی دارد، اما می‌توانید در آنجا تعدادی از فروشگاه‌های تک فروشی هم پیدا کنید. بیشتر اجناس این فروشگاه قیمت مناسبی دارند. بنابراین گردشگران بسیاری از این بازار دیدن می‌کنند.

بازار قدیم درگهان

مجتمع پرشین گلف

این مجتمع مغازه‌های بزرگی دارد که همانند بسیاری از بازارها و مجتمع‌های دیگر رستوران‌ها فست فودهای مختلفی دارد. در ضمن هتل پرشین گلف درگهان نیز در این مرکز خرید قرار دارد.

مجتمع دریا

اولین مرکز خرید درگهان، بازار دریا است. بازار دریا دو طبقه است و هتل سینگو درگهان نیز در آن قرار دارد. تمام بازارها و مجتمع‌هایی که در بالا ذکر کردیم، در نزدیکی این بازار قرار دارد. همچنین بازار چینی‌ها هم در بازار دریا قرار دارد که می‌توانید هنگام دیدن از این منطقه، در این بازار نیز به گشت و گذار بپردازید.

بازار زمرد

در این بازار از صنف‌های مختلف فعالیت می‌کنند. بیشتر مغازه‌ها هم شلوار لی را به صورت عمده می‌فروشند، ولی لوازم برقی و کفش هم می‌توانید در این بازار پیدا کنید. دیدن بازار چینی‌ها را هم فراموش نکنید. اگر هم گرسنه شدید، می‌توانید از رستوران‌ها و فست فودهای بازار بهره ببرید.

بازار نخل

یکی از مراکز خرید زیبای قشم و درگهان، بازار نخل است. نمای بیرونی آن طرحی سنتی دارد که توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند. بیشتر فروشگاه‌های آن عرضه کننده عمده پوشاک هستند، اما می‌توانید اجناس تک را هم در آن پیدا کنید.

بازار نخل درگهان

مجتمع اطلس

همانند نخل، اطلس نیز حال و هوایی سنتی دارد و بیشتر مغازه‌های آن عرضه کننده کیف و کفش هستند.

مجتمع نور

نور از بازارهای قدیمی درگهان است که در دو طبقه ساخته شده است. مجتمع‌های، صدف، مروارید و دو دلفین هم در نزدیکی این مجتمع قرار دارد.

مجتمع دودلفین

یکی از مراکز خرید خوب درگهان همین محتمع دولفین است. این مرکز خرید دقیقا روبه‌روی مرکز خرید نور قرار دارد و با یک پل به آن وصل می‌شود. در این بازار می‌توانید لباس‌های زنانه را به صورت عمده پیدا کنید.

مجتمع دودلفین درگهان

مجتمع تجاری مروارید

این بازار از بازارهای به نسبت قدیمی منطقه محسوب می‌شود و در کنار سایر مراکز خرید درگهان واقع شده است.

مجتمع تجاری صدف و نگین

بعد از بازار مروارید، به بازار صدف و نگین می‌رسید. این بازار نیز برای خرید کردن مکان مناسبی است.

بعد از تمام این بازارهای قدیمی و بزرگ، باید بگوییم بازارهای در حال ساخت زیادی هم وجود دارند که در آینده نزدیک به مراکز خرید منطقه اضافه می‌شوند، مثل قصر، الماس، قشم پلازا، پرشین گلف ۲ و…

در هنگام سفر با ماشین شخصی خود، اول باید در بندر لافت مدارک خود را تحویل دهید. از این منطقه تا قشم حدود نیم ساعت راه است. در این منطقه دو مرکز خرید وجود دارد که بد نیست آن‌ها را هم در اینجا معرفی کنیم.

مجتمع تجاری صدف و نگین

بازار میعاد و بازار ارسلان

این منطقه دو بازار مهم دارد که یکی از آن‌ها میعاد است و دیگر ارسلان. بعد از باجه گمرکی اولین بازاری که مشاهده خواهید کرد، بازار میعاد است که بد نیست ماشین خود را در جایی پارک کرده و کمی هم از فروشگاه‌های آن دیدن کنید. بازار بعدی، بازار ارسلان است که کمی بالاتر از میعاد واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search