غار آبی یونان

غار آبی در یونان

غار آبی یکی از نمایش‌های زیبایی خداوند بر روی کره زمین است. این غار همانطور که از نامش مشخص است، غاری است که در دریا واقع شده است به رنگ آبی در آن رخ نشان میدهد و در جزیره کستلوریزو (Kastellorizo) یونان قرار گرفته است. اهالی و بومیان این منطقه نام این غار را فوکیالی نیز صدا میزنند و دلیل آن هم به زندگی تعداد بسیار زیاد فوک و یا خوک آبی در این غار برمیگردد. با آسان بگرد همراه شوید تا به معرفی بیشتر این غار زیبا بپردازیم.

غار آبی یونان

این غار بسیار زیبا طولی معادل ۴۰ تا ۵۰، عرضی برابر ۲۵-۳۰ متر و ارتفاعی حدود ۲۰-۲۵ متر را دارد. این غار شگفت انگیز یونانی بسیار بزرگتر از رقیب مشهور خود در کاپرای ایتالیا با نام گروتو آزورا است. جالب است بدانید که غار آبی یونان از بیرون پنهان است و طی میلیون‌ها سال فرسایش پدیدار شده است که در اثر این فرآیند طبیعی طاق‌ها و قوس‌های بسیار زیبایی ایجاد شده است.

حتما بخوانید: ویزای یونان

زیبایی این غار واقعا بی‌حد و حصر است، فضای آرام و دنج آن چنان به شما آرامش می‌بخشد که دوست دارید تا ساعت‌ها مشغول شنا در آب آن شوید. البته این محیط برای کسانی که از محیط تنگ و فضاهای بسته واهمه دارند اصلا توصیه نمیشود. ورودی آن بسیار باریک و فاصله آن نیز تا سقف حدود یک متر است و برای ورود به آن باید از قایق‌های باریک و کوچک استفاده نمایید.

چرا به غار آبی معروف شده است؟

به طبع زمانی که نور خورشید به سطح آب تابیده میشود انعکاس آن درون غار صورت میگیرد که باعث ایجاد رنگی آبی و زلال میشود، بدین دلیل اگر درون غار باشید میتوانید دیواره‌های آن به صورت آبی به نظر میرسد که زلالی و شفافی آب نیز در این قضیه بی‌تاثیر نیست. جزیره کستلوریزو یکی از جزایر کوچک کشور یونان است که از جذابیت و زیبایی منحصربفردی برخوردار بوده و پیشنهاد میشود چنانچه قصد سفر به این کشور را دارید حتما از آن دیدن کنید.

چطور به غار آبی یونان برسیم؟

این غار در سواحل جنوب شرقی جزیره کستلوریزو واقع شده است که تنها راه دسترسی به آن قایق است. برای رسیدن به آن ابتدا باید به بندرگاه Megisti بروید و از آنجا یک قایق کرایه کنید و با پرداخت ۲۰ یورو به ازای هرنفر و طی کردن مسیری ۴۰ دقیقه‌ای به غار آبی برسید. پیشنهاد میشود تا برای سفر به این مکان صبح و زمانی که خورشید هنوز به اوج خود نرسیده است اقدام کنید.

غار آبی در یونان

غار آبی یونان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search