سفر به جام جهانی روسیه

سفر به جام جهانی روسیه

زمانی که مهدی طارمی گل دوم را به ازبکستان زد، عملا صعود ایران به جام جهانی روسیه به عنوان تیم دوم بعد از برزیل قطعی شد و ما هم به فکر نوشتن مقاله‌ای تحت عنوان سفر به جام جهانی روسیه البته از نوع ارزان آن افتادیم. در آن روز تاریخی بسیاری از ایرانیان در استادیوم آزادی حضور داشتند و از نزدیک شاهد این صعود تاریخی بودند و لذت بردند.

از آن روز به بعد خیلی‌ها به فکر آن افتادند که بلیط جام جهانی روسیه را بخرند و در بزرگترین اتفاق فوتبالی جهان، در کنار تیم ملی باشند و از آن حمایت کنند. مسئله بسیار مهمی که برای دیدن بازی‌های جام جهانی روسیه وجود دارد، هزینه‌های مربوط به آن میباشد.

شاید تصور کنید که برای بودن در هیاهوی جام جهانی و کل کل کردن با تماشاگران سایر تیم‌ها باید هزینه زیادی را بپردازید که البته بیراه هم فکر نمیکنید اما در این مقاله قصد داریم تا به موضوع سفر ارزان به جام جهانی روسیه بپردازیم و ببینیم آیا میتوان با هزینه کمتر ۱۵ روز را در روسیه و در کنار تیم ملی ایران بود یا نه!

سفر به جام جهانی روسیه

سفر به جام جهانی روسیه

مطمئنا که میتوان با هزینه‌های به مراتب پایین‌تر از آنچه تورهای مسافرتی اعلام میکنند به سفر به روسیه را تجربه کرد و بر روی صندلی‌های استادیوم‌های آن نشست و شاهد بازی ایران بود. در جام جهانی ۲۰۱۴ که در کشور برزیل برگزار شد، انتظار نمیرفت که ایرانیان زیادی به ریو سفر کنند، چراکه هزینه‌های سفر به برزیل به نسبت روسیه بسیار بسیار بالاتر بود. اما ۲۰۱۸ در روسیه هستیم، کشوری در شمال ایران که گزینه‌های سفر زمینی برای ما فراهم است. با آسان بگرد همراه باشید تا سفر ارزان به جام جهانی روسیه را تجربه کنید.

قیمت بلیط استادیوم جام جهانی روسیه ۲۰۱۸

تعرفه بلیط جام جهانی روسیه همانطور که انتظار میرفت کمی بیشتر از دوره پیشین در برزیل است. البته در ستون سبز (چهارم) همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید قیمت بلیط برای شهروندان روسیه به مراتب پایین‌تر از مسافران سایر کشورها میباشد.

فروش بلیط‌های جام جهانی، پس از مشخص شده ۳۲ تیم راه یافته در سایت رسمی فیفا آغاز خواهد شد. ایرانیان نیز میتوانند با کمک از شرکت‌های واسط، ریال را تبدیل به دلار و بلیط‌ها را آنلاین خریداری نمایند. توجه داشته باشید که قبل از خرید قطعی بلیط خود به هیچ عنوان به امید خرید در مقصد به روسیه سفر نکنید.

قیمت بلیط استادیوم جام جهانی روسیه

فدراسیون فوتبال نیز در برهه‌ای اقدام به فروش بلیط جام‌جهانی به صورت قرعه‌کشی کرد که افراد با پرداخت هزینه می‌توانستند تا شانس خود را برای حضور در روسیه امتحان کنند. شاید بپرسید چرا قرعه‌کشی؟ در واقع به دلیل محدودیت در تعداد بلیط‌ها و متقاضیان بسیار، فدراسیون اقدام به برگزاری این قرعه‌کشی نمود و در نهایت کسانی که شانس دریافت بلیط را از دست داده‌اند، هزینه واریز شده را پس گرفتند.

ویزای روسیه برای ایرانیان

اگر در حالت عادی قصد اخذ ویزای روسیه را داشته باشید باید به صورت گروهی حداقل ۵ تا ۵۰ نفره و با تورهای مسافرتی اقدام کنید تا در اینصورت بدون نیاز به ویزا وارد خاک روسیه شوید. اما ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه قانونی را وضع کرده که طی آن تمامی هواداران فوتبال میتوانند از ۱ روز قبل و تا ۱۰ روز بعد از جام‌جهانی بدون نیاز به ویزا به این کشور سفر کنند.

بلیط جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

قبل از آنکه سفر به جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ را آغاز کنید باید در وهله اول به سراغ خرید بلیط بازی‌ها بروید. تا آذرماه باید صبر کرد تا مشخص شود که تیم ملی ایران در چه ورزشگاهی و با چه تیمی بازی خواهد کرد اما جالب است بدانید که دور اول فروش بلیط‌های جام جهانی به پایان رسید و این در حالی بود که هنوز سرنوشت ۲۰ تیم راه یافته به این جام مشخص نبود و حدود ۴ میلیون بلیط به صورت شانسی فروخته شد که این بدان معانست این جام جهانی تافته جدا بافته است.

قیمت هر بلیط با توجه به جایگاه در استادیوم و مرحله‌های مختلف کاملا با یکدیگر متفاوت است، به حدی که اگر بخواهید جایگاه پشت دروازه بنشینید یک بازی مقدماتی را تماشا کنید باید مبلغی معادل ۱۰۵ دلار بپردازید و چنانچه بخواهید در بهترین جایگاه به تماشای بازی فینال بنشینید نیاز به مبلغی معادل ۱۱۰۰ دلار خواهید داشت. در ادامه به بررسی دقیق جایگاه‌ها و قیمت‌های دقیق بلیط جام جهانی روسیه خواهیم پرداخت پس با آسان بگرد همراه باشید:

جایگاه تماشاچیان در ورزشگاه‌های مختلف

چیزی که در تمامی تصاویر بالا یکسان است جایگاه‌های مختلف تماشاچیان است که رنگ‌ها و اسامی مختلف نمایش داده شده است. می‌خواهیم به بررسی آن‌ها بپردازیم:

Category 1 (رنگ صورتی): بهترین جایگاهی که میتوانید بشینید و از دیدن یک فوتبال کیفیت بالا لذت ببرید همین جایگاه است. البته نشستن بر روی صندلی این جایگاه برای هر بازی مقدماتی باید ۲۱۰ دلار بپردازید.

Category 2 (رنگ یشمی): این جایگاه نیز دید خوبی به شما میدهد و از قیمت مناسب‌تری نیز برخوردار است یعنی برای هربازی مرحله مقدماتی باید ۱۶۵ دلار بپردازید.

Category 3 (رنگ بنفش): این جایگاه جایی برای کسانی است که دوست دارند هر جور شده خود را به روسیه برسانند و از دیدن فوتبال لذت ببرند (مثل خود من)! اگر زمینی به روسیه سفر می‌کنید برای اینکه در هیجان جام جهانی و کل کل‌ها شرکت داشته باشید و از پس هزینه‌های سنگین بلیط‌ها هم برنمیآیید جایگاه رنگ بنفش پیشنهاد ما به شماست، برای هربازی تنها ۱۰۵ دلار.

Category 4 (رنگ نارنجی): جایگاه رنگ نارنجی، ارزان‌ترین صندلی‌ها را برای تماشاچیان عرضه می‌کند و برای هر بازی مقدماتی مبلغی حدود ۹۰.۰۰۰ تومان اخذ میشود اما برای ما نه! این جایگاه تنها برای شهروندان روسی است و طرفداران سایر تیم‌ها نمیتوانند بلیط این قسمت را خریداری کنند.

مهلت خرید بلیط جام جهانی

برای خیلی‌ها سوال شده که فروش بلیط جام جهانی روسیه در چه تاریخی شروع میشود. در واقع باید گفت که تمام شده! فروش بلیط های جام جهانی روسیه در سه فاز و ۵ مرحله انجام شد در حال حاضر در آخرین مرحله آن قرار داریم و وقتی نگاهی به بلیط‌های باقی مانده بیاندازید متوجه خواهید شد که تنها تعدادی صندلی در جایگاه ویژه افراد بسیار چاق یا دارای معلولیت جسمی باقی مانده، پس اگر فرد سالمی هستید دیگر امکان خرید از سامانه فروش بلیط جام جهانی فیفا را از دست داده‌اید.

بلیط مسابقات جام جهانی روسیه

شاید برای شما جالب باشه که بدونید آمریکایی‌ها جزو کسانی بودند که بیشترین بلیط را خریداری کردند و بعد از پایان یافتن بازی‌ها و باختن ۲ بر ۱ مقابل ترینداد وتوباگو قعر جدولی از رسیدن به روسیه باز ماندند. البته تیم ملی ایران با صلابت و با قدرت بعد از روسیه میزبان و برزیل مسافر روسیه شد و هواداران می‌توانستند با قاطعیت در همان مرحله اول خرید خود را انجام دهند اما هنوز دیر نشده و شاید راهی برای خرید بلیط جام جهانی باشد اما کمی گران‌تر!

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، ۳ فاز فروش بلیط جام جهانی روسیه به همراه ۵ مرحله آن با ذکر تاریخ مشخص شده است.

زمان فروش بلیط جام جهانی

با توجه به اینکه بلیط بسیاری از بازی‌های جام جهانی فروخته شده اما باز با این حال می‌توانید در سایت فیفا بلیط برخی بازی‌های تیم‌های آفریقایی کم تماشاگر را خریداری کنید اما فکر بلیط‌های بازی ایران را از سر بیرون کنید، مثل اینکه بازی‌های تیم ملی قراره خیلی تماشاگر داشته باشه!

خرید بلیط جام جهانی

با توجه به اینکه فروش بلیط مسابقات جام جهانی به اتمام رسیده هم اکنون برای تهیه راهی ندارید جز اینکه به سراغ بازار سیاه و سایت‌هایی فروش دارند بروید. معمولا برخی‌ها به دلیل مشغله‌های به وجود آمده بلیط خریداری شده را در این سایت‌ها به فروش می‌رسانند که معمولا کمی گرانتر از نرخ اولیه اعلام شده می‌باشد.

قیمت بلیط جام جهانی فوتبال

شهرهای میزبان جام جهانی روسیه

طبق اعلام روسیه، ۱۱ شهر این کشور (مسکو، سن پترزبورگ، قازان، راستوف کنار دن، کالینینگراد، سارانسک، سامارا، سوچی، نیژنی نوگورود، یکاترینبورگ و ولگاگراد) میزبان مسابقات جام جهانی خواهند بود. گفتنی است که بازی افتتاحیه، چند بازی مقدماتی، بازی‌های نیمه نهایی و فینال در پایتخت روسیه یعنی مسکو برگزار خواهند شد.

توصیه‌های سفر به روسیه

مطمئنا کشور روسیه را با آب و هوای سرد و برفی آن می‌شناسید اما لازم بذکر است که باتوجه به برگزاری جام‌جهانی در ماه‌های خرداد و تیر، دمای هوا حدود ۲۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی میشود و احتیاجی به لباس‌های خیلی گرم نخواهید داشت.

حواستان به اختلاف ساعت در شهرهای مختلف روسیه باشد. چراکه این کشور ۱۰ منطقه زمانی دارد که اختلاف در برخی شهرها به ۹ ساعت نیز میرسد اما این اختلاف در شهرهای میزبان جام‌جهانی زیاد نخواهد بود.

حتما یک آداپتور برق یونیورسال نیز در طول سفر به همراه داشته باشید تا در شارژ دستگاه‌های خود با مشکل مواجه نشوید.

آداپتور برق همراه خود داشته باشید: به همراه داشتن یک آداپتور یونیورسال می‌تواند در طول سفر کمک‌کننده باشد.

توجه داشته باشید که طبق اعلام کمیته جام جهانی روسیه، دارندگان کارت‌ها هواداری (Fan ID) می‌توانید به صورت رایگان به شهرهای مقصدی که تیم شما بازی دارد به صورت رایگان سفر کنید. ضمنا این هدیه برای استفاده از حمل و نقل شهری در زمان قبل از بازی نیز استفاده می‌شود.

قسمت هزینه‌های حمل و نقل به شهرهای روسیه در جام‌جهانی زمانی به کار شما خواهد آمد که قصد داشته باشید در کنار تماشای بازی تیم ملی از سایر شهرهای روسیه نیز دیدن کنید که در اینصورت نیازمند پرداخت هزینه خواهید بود.

سفر به جام جهانی روسیه

اگر بخواهید از تهران به سمت روسیه حرکت کنید می‌توانید از سه روش هوایی، زمینی و دریایی اقدام کنید. در اکثر موارد ایرانیان برای سفر به روسیه از روش هوایی استفاده میکنند اما قصد داریم تا سفر زمینی را هم مورد بررسی قرار دهیم.

سفر با هواپیما به روسیه

خوشبختانه کشور روسیه خطوط هوایی سابقه‌داری را در اختیار دارد که از لحاظ رفاه و ایمنی مطابق با استاندارهای روز جهان میباشد. شرکت هواپیمایی ایران ایر (هفته‌ای یک بار)، ایرفلوت روسیه (در فصل تابستان هرروز)، و هواپیمایی ماهان (در فصل تابستان هفته‌ای ۵ بار) پرواز دارند که ممکن است این رویه در زمان جام جهانی بیشتر هم شود و یا غیر از مقصد مسکو، مقاصد دیگر نیز به لیست پروازی افزوده شود. علاوه بر مسیرهای مستقیم تهران مسکو مسیرهای غیرمستقیمی نیز وجود دارد که در شهرهای باکو در آذربایجان و یا استانبول در ترکیه توقف دارند.

سفر با قطار به روسیه

در ابتدا باید از طریق ترمینال اتوبوسرانی آزادی تهران، به سمت باکو حرکت کنید (قیمت بلیط در حال حاضر ۱۵۰.۰۰۰ تومان میباشد). سپس میتوانید از باکو، سوار قطار شده و با حرکت به سمت روسیه، به سوی حمایت از تیم ملی در جام جهانی بشتابید (قیمت بلیط قطار باکو – مسکو حدود ۱۵۰.۰۰۰ تومان میباشد و تقریبا ۳ روز باید در راه مسکو باشید) برای رزرو بلیط و اطلاع از ساعات حرکت قطارها میتوانید به سایت‌های rome2rio.com یا rail.cc مراجعه کنید.

جالب است بدانید که در گذشته خط راه آهن تهران – مسکو فعال بود که از تهران حرکت میکرد و پس از گذر از مرز ماکو به سمت روسیه حرکت میکرد. اما پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و استقلال کشورهای آذربایجان و ارمنستان و شروع جنگ‌های میان دو کشور این خط راه آهن نیز بسته شد.

مسیر و هزینه سفر به جام جهانی روسیه با قطار

همانطور که میدانید قطار مستقیمی از تهران به مسکو وجود ندارد. این بدان معناست که باید به کشور دیگری رفته و از آنجا سوار قطار مسکو شوید. (البته فعلا مشخص نشده که بازی ایران در چه شهرهایی است به همین دلیل، مسکو را پیش فرض قرار دادیم).

مسیر پیشنهادی اول این است که با اتوبوس به باکو آذربایجان رفته و سپس از آنجا سوار قطار شوید و مستقیما به مسکو برسید. اما مشکل این روش هزینه بالای صدور ویزای است که باید از چند روز قبل ویزای آذربایجان را الکترونیکی دریافت کنید.

مسیر پیشنهادی دوم نیز این است که با اتوبوس از ایران به ایروان (ارمنستان) یا به تفلیس (گرجستان) بروید و از آنجا به مسکو بروید. اما مشکل روش دوم این است که قطار مستقیمی به مسکو وجود ندارد و ناچار خواهید بود تا مجدد سوار اتوبوس شوید و تا شهر ولادی قفقاز روسیه بروید تا به بتوانید سوار قطار روسیه شوید.

هزینه‌های مسیر پیشنهادی اول:
تهران به باکو (اتوبوس) هزینه ویزای آذربایجان باکو به مسکو (قطار) جمع هزینه (تخمینی) مدت زمان کل سفر
۱۵۰.۰۰۰ تومان ۳۰۰.۰۰۰ تومان ۲۸۰.۰۰۰ تومان ۷۳۰.۰۰۰ تومان حداکثر ۵ روز
  • توجه داشته باشید که هزینه‌ها به صورت حدودی است و این امکان وجود دارد تا در زمان جام جهانی با تغییر قیمت مواجه شویم. اما در جدول بالا میانگین هزینه حساب شده است که در حالت عادی این هزینه‌ها پایین‌تر است..
هزینه‌های مسیر پیشنهادی دوم از ایروان:
تهران به ایروان ایروان به ولادی قفقاز ولادی قفقاز به مسکو جمع هزینه (تخمینی) مدت زمان کل سفر
۱۸۰.۰۰۰ تومان ۱۴۰.۰۰۰ تومان ۲۳۰.۰۰۰ تومان ۵۵۰.۰۰۰ تومان حداکثر ۴ روز
هزینه‌های مسیر پیشنهادی دوم از تفلیس:
تهران به تفلیس تفلیس به ولادی قفقاز (اتوبوس) ولادی قفقاز به مسکو جمع هزینه (تخمینی) مدت زمان کل سفر
۲۰۰.۰۰۰ تومان ۷۰.۰۰۰ تومان ۲۳۰.۰۰۰ تومان ۵۰۰.۰۰۰ تومان حداکثر ۴ روز

سفر با قطار به روسیه

سفر با کشتی به روسیه

یکی دیگر از راه‌های رسیدن به روسیه استفاده از کشتی است که برای استفاده از آن میتوانید باید ابتدا به شهر تربوزان ترکیه بروید و پس از آن نیز کشتی‌هایی وجود دارد که به مقصد سوچی حرکت میکنند. برای مشاهده ساعت حرکت و قیمت دقیق کشتی‌های تربوزان به سایت rome2rio.com مراجعه نمایید. در حالت کلی قیمت بلیط حدود ۱۳۰ دلار آمریکا میباشد.

مسیر و هزینه سفر به روسیه با کشتی

چنانچه قصد دارید تا از تهران به روسیه از طریق کشتی سفر کنید باید در ابتدا از تهران با اتوبوس به تبریز بروید و سپس از تبریز سوار اتوبوس‌های تربوزان ترکیه شوید، سپس از طریق خطوط کشتیرانی تربوزان به سوچی میتوانید به روسیه برسید.

تهران به تبریز تبریز به ترابوزان ترابوزان به سوچی کل هزینه‌ها تا سوچی مدت زمان سفر
۴۰.۰۰۰ تومان ۱۵۰.۰۰۰ تومان ۲۲۰.۰۰۰ تومان ۴۱۰.۰۰۰ تومان حداکثر ۶ روز

سفر به جام جهانی روسیه 2018

سفر درون روسیه

مقاله ما درباره سفر به جام جهانی روسیه است و قصد داریم تا در آن در کنار مسیر و روش‌های معمول که بسیاری از آن استفاده میکنند، به بررسی و پیشنهاد دادن مسیرهای ارزان‌تر نیز می‌پردازیم که شاید افرادی که نمیتوانند از پس هزینه‌های سنگین سفرهای هوایی بربیآیند از دیدن بازی‌های جام جهانی جا نمانند. به همین دلیل قصد داریم تا روش‌هایی که شاید برای شما غیرمعقول باشد را در سفرهای درون روسیه را مورد بررسی قرار دهیم.

سفر هوایی

اگر وضع مالی خوبی دارید و قصد دارید تا حداقل سه بازی ایران را (البته امیدواریم که با صعود به مرحله بعدی تعداد بازی ایران بیشتر شود. من که امیدوارم) با سفر هوایی به شهرهای مختلف ببینید باید هزینه گزافی را بپردازید که برای اطلاع از قیمت بلیط‌ها و رزرو میتوانید به سایت tickets.ru مراجعه نمایید.

سفر با قطار

یکی از بهترین روش‌هایی که برای سفر درون کشور روسیه به شما پیشنهاد میشود استفاده از خط راه آهن سراسری سیبری است. اصلا جام جهانی یک بهانه است برای دیدن فرهنگ‌ها و کشورهای جدید. با استفاده از قطار میتوانید نه تنها ارزان‌تر سفر کنید بلکه این امکان برای شما فراهم است تا در مسیر از دیدن مناظر نهایت لذت را ببرید. به عنوان مثال در روش سفر با قطار مسیر مسکو به سن پترزبورگ، کوپه درجه ۳ بین ۱۹ تا ۲۹ دلار و کوپه درجه ۲ بین ۳۰ تا ۴۵ دلار برای شما هزینه خواهد داشت. برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها نیز میتوانید با مراجعه به است rome2rio.com و انتخاب مبدا، مقصد و گزینه قطار پیشنهادات به شما نمایش داده شود.

سفر با ماشین یا Car Sharing

در تمامی دنیا افرادی هستند که قصد دارند با ماشین شخصی خود از شهری به شهر دیگر سفر کنند. در این میان افرادی هستند که قصد دارند تا به منظور کاهش هزینه‌های سفر خود مسافرانی را با خود همراه کنند تا حداقل هزینه سوخت مصرفی خود را از مسافران اخذ کنند که این کا به اصطلاح Car Sharing نام دارد. خب استفاده از این روش نیز هزینه‌های حمل و نقل را تا حد بسیار زیادی کاهش میدهد و میتوان سریعتر نیز به مقصد رسید. توجه داشته باشید که هزینه استفاده از این روش تقریبا برابر قطار است در صورتی که نمیتوان زیاد به رانندگی روس‌ها اعتماد کرد. میدونید که؟

کارت هواداری جام جهانی

بعد از اینکه بلیط مسابقات را خریداری کردید این امکان را خواهید داشت تا برای اخذ کارت هواداری اقدام کنید. این کارت در طول سفر خیلی خیلی به کمک شما میآد و واقعا یک کارت ارزشمند محسوب میشه. با ادامه مقاله راهنمای سفر به جام جهانی روسیه همراه باشید تا به معرفی و بررسی بیشتر کارت هواداری جام جهانی بپردازیم، البته اگر بخواهیم این کارت را در چند جمله توصیف کنیم باید گفت:

  • ورود امن و راحت به استادیوم‌ها
  • ورود به روسیه بدون نیاز به اخذ ویزا
  • استفاده رایگان از تمامی وسایل حمل و نقل عمومی

فوتبال دوستان برای خرید بلیط بازی‌های جام جهانی باید از سایت Fifa.com اقدام نمایند اما برای اخذ FAN ID باید درخواست خود را پس از خرید بلیط بازی‌ها در سایت www.fan-id.ru ارسال نمایند.

کارت هواداری (FAN ID) چیست؟

در واقع داشتن یک FAN ID معتبر برای ورود به روسیه و تماشای بازی‌ها الزامی بوده و برای ورود به استادیوم تنها داشتن بلیط مسابقه کفایت نمی‌کند. طرفداران این امکان را دارند تا پس از خرید بلیط برای اخذ کارت هواداری اقدام کنند که باید از سایت fan-id.ru صورت گیرد.

ورود و خروج نامحدود بدون نیاز به ویزا

مسافران غیر روسی که برای تشویق تیم محبوبشان به این کشور سفر می‌کنند پس از اخذ FAN ID این امکان را خواهند داشت تا بدون نیزا به روادید بدون محدودیت وارد روسیه یا از آن خارج شوند. دارندگان این کارت قادر خواهند بود تا در طول دوره زمانی ۱۰ روز قبل از شروع مراسم افتتاحیه و ۱۰ روز پس از آخرین مسابقه وارد روسیه و در آن بمانند و پس از این مدت باید این کشور را ترک کنند.

حمل و نقل رایگان با کارت هواداری

خبر خوب اینکه دارندگان این نوع کارت‌ها می‌توانند از خدمات حمل و نقل رایگان مانند قطارهای بین شهری و عمومی شهری استفاده نمایند.

  • استفاده از خدمات حمل و نقل رایگان تنها در مسیرهای منتهی به استادیوم‌ها با ارائه کارت هواداری و بلیط مسابقه امکان‌پذیر است (غیر از تاکسی).

در ادامه راهنمای سفر به جام جهانی روسیه به بررسی برخی سوال و جواب‌ها پرداختیم که در زیر مشخص شده و با کلیک بر روی سوالات می‌توانید پاسخ‌ها را مشاهده کنید.

در واقع تمامی افرادی که قصد سفر به روسیه برای تماشای بازی‌ها دارند ملزم به اخذ FAN ID هستند اما روند دریافت آن برای کودکان زیر ۱۴ سال به گونه دیگری است. برای کودکان زیر ۱۴ سال نماینده قانونی کودک که می‌تواند پدر یا مادر باشد باید درخواست کارت هواداری کند.

در این روش پدر یا مادر یا نماینده قانونی باید اطلاعاتی مانند گواهی تولد کودک، اسناد هویتی برای بودن نماینده قانونی کودک و ارائه بلیط مسابقه الزامی است.

هیچ جای نگرانی نیست! شما می‌توانید مجددا درخواست کارت هواداری دیگری دهید و در آن اطلاعات صحیح را وارد کنید.

زمان تخمینی برای اخذ کارت هواداری ۳۰ روز است. بدین صورت که ۷ تا ۱۱ روز طول می‌کشد تا کارت شما به اداره پست مرزی روسیه برسد و مابقی زمان نیز بستگی به اداره پست کشور شما دارد.

بازی‌های ایران در کدام ورزشگاه‌های روسیه؟

نه! نه آقای کافو! (با لحن آقای عادل فردوسی پور)!

معنی این جمله یعنی باید با پرتغال کریستانو رونالدو و اسپانیا قدرتمند بازی کنیم. این که ما در گروه مرگ افتادیم شکی نیست اما مطمئنا مقابل این بزرگان زنگ تفریح نخواهیم بود، همانطور که مسی و یارانش ۴ سال پیش به لطف اشتباه داوری تواستند از سد ایران عبور کنند، وگرنه ما به این سادگی‌ها شکست را نخواهیم پذیرفت.

از جو و غرور خارج شویم و به بررسی ورزشگاه‌های بپردازیم که قراره در آن‌ها خوش بدرخشیم. خوشبختانه از سه بازی که تیم ملی کشورمان برگزار می‌کند، یکی از آن‌ها یعنی بازی با مراکش در شهر زیبای سن پترزبورگ برگزار میگردد که از لحاظ امتیازی هم برای ما خیلی بازی مهمی است.

ایران – مراکش (ورزشگاه سن پترزبورگ)

۱۳۹۷/۳/۲۵ ساعت ۱۸:۳۰

ورزشگاه خانگی تیم زینت روسیه در شهر سن پترزبورگ واقع شده و هم نام همین شهر است. ورزشگاه سن پترزبورگ در سال ۲۰۱۷ بازسازی و تکمیل شد و در حال حاضر ظرفیت آن ۶۸۰۰۰ نفر است. در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۷ مسابقه فوتبال در این ورزشگاه صورت می‌گیرد که ۴ بازی در مرحله گروهی و ۳ بازی در مرحله حذفی برگزار می‌شود. مسابقه فوتبال ایران و مراکش نیز از جمله بازی‌هایی است که در این ورزشگاه انجام می‌شود.

ورزشگاه سن پترزبورگ

ایران – اسپانیا (ورزشگاه کازان آرنا)

۱۳۹۷/۳/۳۰ ساعت ۲۱:۳۰

ورزشگاه کازان آرنا با ۴۵۰۰۰ نفر ظرفیت در شهر کازان واقع شده است. این ورزشگاه در سال ۲۰۱۳ ساخته شده است و بزرگ‌ترین نمایشگر بیرون از استادیوم را در کل اروپا دارا است. ۶ بازی از مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در این استادیوم برگزار می‌شود که بازی ایران و اسپانیا از جمله آن‌ها است.

ورزشگاه کازان آرنا

ایران – پرتغال (ورزشگاه موردوویا آرنا)

۱۳۹۷/۴/۴ ساعت ۲۱:۳۰

ورزشگاه خانگی تیم موردویا در شهر سارانسک واقع شده است و موردویا آرنا نام دارد. این ورزشگاه تازه تأسیس ظرفیت ۴۵۰۰۰ نفری دارد و ۵ مسابقه فوتبال جام جهانی روسیه در آن برگزار می‌شود که بازی ایران و پرتغال از جمله آن‌ها است. گفته می‌شود پس از مسابقات جام جهانی، قرار است با تعمیراتی که صورت می‌گیرد، ظرفیت این ورزشگاه به ۲۸ هزار نفر کاهش یابد.

ورزشگاه موردوویا آرنا

42 پاسخ

  1. با سلام.
    میخواستم با خودروی شخصی بریم برای جام جهانی. این امکانش وجود داره؟
    چه مدارکی لازمه که بتونیم با خودروی شخصی از طریق مرزهای زمینی مجوز ورود به خاک روسیه داشته باشیم.
    با تشکر

    1. سلام. هیچ مشکلی برای ورود به روسیه با خودرو شخصی وجود ندارد. نمونه بارز آن نیز مسافران اندیمشکی بودند که با پژو پرشیا برای دیدن بازی‌های جام جهانی به روسیه سفر کرده‌اند. اما پیش از سفر حتما باید کاپوتاژ، بیمه نامه بین‌المللی و گواهینامه بین‌المللی را دریافت کنید.

  2. سلام خسته نباشید.من بلیط بازی خریدم و فن آیدی دریافت کردم. فن آیدی برام پست شد و الان دارمش اما بلیط نیومده! چه مشکلی هست؟ چکار باید بکنم؟ البته این که گفتید توی سایت فیفا کمتر از سه بلیط نمیشه خرید درست نیست من فقط بلیط بازی ایران پرتغال رو گرفتم و خریدم موفق بود.فقط به دستم نرسیده

    1. سلام. قانون خرید بلیط حداقل سه عدد برای اولین دوره فروش بلیط بود که قرعه‌کشی میشد. آیا بلیط‌تان را از سایت فیفا خریداری کرده‌اید؟ اگر بله، باید به روسیه سفر کنید و در شهر ساراسنک یا مسکو به Fifa ticket center مراجعه نمایید تا اصل بلیط را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search