جاذبه های گردشگری هرمز

جاذبه های گردشگری هرمز

هرمز جزیره‌ای برای گردشگران واقعی است. برای کسانی که به دنبال هتل‌های لوکس و آنچنانی نیستند و قصدشان از سفر تنها دیدن طبیعت و آثار تاریخی هر شهر است. جاذبه های گردشگری هرمز به نسبت وسعتی که دارد زیاد است و برای دیدن آن‌ها باید حداقل یک نصفه روز را در این جزیره سپری کنید.

جاذبه های گردشگری هرمز

برای بازدید از دیدنی های هرمز می‌توانید با اجاره موتور ماشین یا دوچرخه سرتاسر این جزیره را بگردید و از آن‌ها دیدن کنید. اگر موتور سواری بلد هستید پیشنهاد می‌شود که یک موتور اجاره کنید (ساعت ۱۵ هزار تومان) و خودتان دور این جزیره را بزنید که در این صورت می‌توانید در مدت ۳ یا ۴ ساعت از کل دیدنی‌های این جزیره دیدن کنید.

جاذبه های گردشگری هرمز

قلعه پرتغالی‌ها

شاید قلعه پرتغالی ها را بتوان در صدر مهمترین جاذبه های گردشگری هرمز دانست. اصلا همین مکان باعث شده تا بسیاری از گردشگران پا به جزیره هرمز بگذارند. ساخت این قلعه مربوط به زمانی است که پرتغالی‌ها در این جزیره ساکن بودند به نوعی آن را استعمار کرده بودند. استعمار این جزیره نیز به دلیل موقعیت استراتژی بود که آن زمان داشت.

گرچه هم اکنون قسمتی از این جزیره به زیر آب رفته یا تخریب شده است اما قسمتی که باقی مانده همچنان عظمت خود را دارد و دیدن آن بسیار یشنهاد می‌شود. علاوه بر معماری خاص آن، میتوانید ادوات جنگی آن زمان را نیز مشاهده کنید.

  • قیمت بلیط ورودی به قلعه پرتغالی‌ها ۲.۰۰۰ تومان است.

قلعه پرتغالی ها

دوچرخه سواری

به نظرم دوچرخه سواری در هرمز یکی از هیجان‌انگیزترین کارهایی است که می‌توان انجام داد. البته این مورد را به کسانی پیشنهاد می‌کنم که واقعا دوچرخه سوار هستند وگرنه مثل من در نیمه راه خسته و مجبور به بازگشت خواهید شد. پیمودن دور این جزیره با دوچرخه حدودا ۴ ساعت زمان نیاز دارد. ضمنا در هنگام گشت‌زنی از کنار جاده عبور کنید تا با ماشین‌ها و موتورهای عبوری برخورد نداشته باشید.

  • اجاره دوچرخه در هرمز ساعتی ۷ هزار تومان می‌باشد.

دوچرخه سواری هرمز

دشت‌های آهوان

شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما اگر خوش شانس باشید می‌توانید در این جزیره دسته‌ای از آهوان را ببینید که در کمال آزادی از اینطرف به آنطرف می‌پرند. از آنجایی که اهالی این جزیره رفتار بسیار مناسبی با این آهوها داشته‌اند پس ترس چندانی از دیدن انسان‌ها ندارند و شما می‌توانید تا نزدیکی آن‌ها بروید.

دشت های آهو هرمز

سواحل هرمز

برای عاشقان طبیعت، جزیره هرمز یک بهشت به حساب میآید. با توجه به گردشگر کمی که به این جزیره پا می‌گذارد، سواحل هرمز کاملا بکر و تمیز باقی مانده است. در کنار سواحل تمیز، خاک‌های رنگی را نیز اضافه کنید که همین رنگ‌ها باعث شده تا تلاقی خیره کننده‌ای از قرمز و آبی به وجود بیآید که بعید میدانم نظیرش را جای دیگری پیدا کنید.

در کنار شنا پیرامون پرندگان و با حیوانات این منطقه مانند دلفین‌ها می‌توانید از تفریحات آبی و ارزانی که در این منطقه تعبیه شده مانند جت اسکی استفاده کنید تا هیجان بیشتری را تجربه کنید. نکته جالب این است که اگر در فصل زمستان یا پاییز هم به هرمز سفر کنید، هوای بهاری آن به شما پیشنهاد شنا خواهد داد.

سواحل هرمز

خاک‌های رنگی

چیزی که این جزیره را از سایر جزایر خلیج فارس متمایز کرده است، خاک‌های رنگی آن است که تعدادشان به بیش از ۱۰۰ رنگ میرسد. سفرتان را حسابی رنگی خواهد کرد. هر ساله فرش بزرگ رنگی با استفاده از خاک همین جزیره بر روی زمین کشیده می‌شود که دیدن آن شما را با خاک‌های رنگی هرمز بیشتر آشنا خواهد کرد.

خاک های رنگی هرمز

پیاده روی

تصور کنید در میان آرامش و سکوت محض جزیره که تنها برخورد مواج‌ها با ساحل آن را می‌شکند، ساعت‌ها قدم بزنید. پیاده رودی دور جزیره هرمز حدود ۴ یا ۵ ساعت زمان خواهد برد که اگر کفش مناسب دارید و توان پیاده روی طولانی را دارید بسیار گزینه مناسبی خواهد بود.

پیاده روی جزیره هرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search