تسریع صدور ویزای فرانسه برای ایرانیان

“ژان مارک آیرو” وزیر خارجه فرانسه در همایش تجاری ایران و فرانسه با تاکید براینکه به دنبال همکاری دراز مدت با ایران در بخش‌های ریلی، بندری و انرژی هستیم، گفت: بعد از امضای قرارداد وین وارد مرحله جدیدی شدیم و این تفاهم برای ما بسیار مهم است.

وی افزود که ایران در آموزش عالی در تمام دنیا خوشنام است و به همین دلیل هم ما می‌خواهیم با این کشور تعامل دانشگاهی داشته باشیم و در همین راستا هم ۱۷ تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه‌ها در گذشته امضا شده که به سود دو کشور است. باید بگویم که فرانسه از همکاری دو جانبه استقبال می‌کند.

آیرو با بیان اینکه فرانسه خواهان تسهیل روادید برای ایرانیان است، تاکید کرد که ما تلاش می‌کنیم برای روادید تسهیلات بیشتری داشته باشیم و صدور ویزا را راحت‌تر کنیم و این موضوع را به سفارت فرانسه در ایران اعلام کرده‌ام و سفیر ما هم در این خصوص فعالیت زیادی دارد.

وزیر خارجه فرانسه از همکاری دو کشور برای مبارزه با تروریسم خبر داد و افزود:

روابط ایران و فرانسه بعد از برجام بیش از ۲۰۰ درصد شده است و رنو و پژو در ایران فعال شده‌اند و فعالیت این شرکت‌ها در ایران ایجاد کار می‌کند. همچنین قرار است ۱۰۰ فروند هواپیما به ایران تحویل شود که اولین آن تحویل شد و امیدوارم سایر آنها هم به همین سرعت تحویل شود.

آیرو در پایان با اشاره به اینکه فرانسه در زمینه گارانتی صادرات به ایران فعال است گفت که بانک‌های فرانسوی و صادرکنندگانی که می‌خواهند با ایران تعامل داشته باشند را گارانتی می‌کند که نشان از اعتماد فرانسه به تجارت با ایران است همچنین تلاش می‌کنیم بانک‌های بیشتری را وارد این عرصه کنیم. هر چند پیشرفت‌های زیادی داشته‌ایم اما تجار ما تصور می‌کنند حضور در ایران کمی پیچیده است، بنابراین باید قفل‌های مالی در روابط دو کشور برداشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search