آشنایی با جاذبه های گردشگری مکزیک

جاذبه های گردشگری مکزیک

کشور مکزیک یکی از مقاصد توریستی جهان است که محبوبیت زیادی را بین گردشگران دارد. مکزیک کشور رنگ‌ها است، فرهنگ شادی دارد و تاریخ باستانی آن، مایاها، برای گردشگران جذابیت ویژه‌ای دارد. خانه‌های سنتی و اسپانیایی در شهرهای مکزیک بسیار محبوب هستند.

علاوه بر آثار و جذابیت‌های تاریخی، مکزیک از نظر جاذبه‌های طبیعی نیز کشوری زیبا محسوب می‌شود؛ جنگل‌های سرسبز که طوطی‌ها و میمون‌های آن زیبایی صد چندانی به آن بخشیده‌اند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی مهم‌ترین جاذبه های گردشگری مکزیک بپردازیم.

جاذبه های گردشگری مکزیک

جاذبه های گردشگری مکزیک

همانطور که می‌دانید این روزها مکزیک طرفداران بسیاری میان ایرانیان پبدا کرده است اما باید قبل از آنکه به این سرزمین افسانه‌ای سفر کنید باید با جاذبه‌های آن آشنا شوید در غیر اینصورت ممکن است اماکن مهم را ندیده از دست بدید.

چیچن ایتزا

همان‌طور که گفتیم، مکزیک به داشتن تاریخ و فرهنگ مایاها بسیار معروف است. چیچن ایتزا یکی از شهرهای معروف مایان‌ها است که در شبه جزیره یوکاتان واقع شده است. معماری آن شبیه به معماری مایاها نیست، اما این شهر به قدری غنی و پر رمز و راز است که تمدن تاریخی مکزیک را به خوبی نشان می‌دهد. این شهر به نسبت سایر شهرهای باستانی مکزیک، مدرن‌تر است و ساختمان‌ها و مقبره‌هایش بر اساس محاسبات نجومی و بسیار دقیق ساخته شده‌اند.

چیچن ایتزا

سواحل مکزیک

مکزیک کشوری است که سواحلی طولانی دارد؛ از سواحل خلیج مکزیک گرفته تا سواحل دریای کاراییب و اقیانوس آرام. سواحل مکزیک همه آب زلال و شفاف و تمیزی دارند که گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده‌اند. در سفر به مکزیک حتما به سواحل آن بروید و از دنیای زیر آب لذت ببرید.

سواحل مکزیک

تئوتیهواکان

تئوتیهواکان از شهرهای تاریخی مکزیک است که اهرام‌های بسیار بزرگی دارد و قدمت آن‌ها به ۴۵۰ سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. نام این اهرام به معنای زادگاه خدایان است. البته به غیر از اهرام خورشید و ماه و مبعد QUETZALCOATL‍، برنامه‌ریزی شهری تئوتیهواکان نیز از شهرت ویژه‌ای برخوردار است. برای رفتن به این شهر می‌توانید یک برنامه یک روزه بچینید.

تئوتیهواکان

مکزیکو سیتی

پایتخت کشور مکزیک، مکزیکوسیتی است که میزبان اقوام مختلف از سراسر دنیا است. این شهر علاوه‌بر اینکه از شهرهای مهم مکزیک محسوب می‌شود، از مراکز تجاری و مالی مهم آمریکای لاتین نیز به حساب می‌آید. معبد آزتک، قصر ملی، کلیسای جامع متروپولیتن و Plaza de la Constitucion از دیگر آثار دیدنی مکزیکوسیتی به حساب می‌آید.

مکزیکو سیتی

اوآخاکا

این شهر در کنار کوه‌های Sierra Madre واقع شده و پایتخت ایالتی به همین نام است. در واقع این شهر یکی از مقاصد گردشگری محبوب در مکزیک است که فضای آرامی دارد و سایت‌های باستان‌شناسی آن بسیار معروف است. جشنواره مرده‌ها نیز از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر است که سالانه هزاران نفر را به این کشور می‌کشاند. کلیسای سانتو دومینگو، موزه تور، دره‌های مونت آلبان و فروشگاه‌ سوغاتی از دیگر مکان‌های گردشگری این شهر است.

اوآخاکا

گوآناخوآتو

این شهر معماری چشم‌گیری دارد. این معماری از سبک باروک شمال امریکا گرته برداری شده است که زیبایی دل‌انگیزی به این شهر داده و حس اروپایی به آن بخشیده است. خطوط سنگ‌فرش، کافه‌های کنار خیابان و تونل‌های زیرزمینی در شکل‌گیری این فضا تأثیر به‌سزایی دارد و این شهر را منحصربه‌فرد کرده است. علاوه‌بر این‌ها معادن طلا و نقره این شهر نیز در محبوبیت این شهر بی‌تأثیر نبودند. یکی از جاذبه‌های این شهر کلیسای سان کیتنو است که موسیقی ماریجی سنتی آن بسیار پرآوازه است.

گوآناخوآتو

تنگه‌ مس

تنگه مس در ایالت چیهواهوا واقع شده است و دره‌های عمیق و بزرگی دارد که این منطقه را شبیه به گران کنیون امریکا کرده است. رنگ این تنگه مسی مایل به سبز است که سبب شده آن را به همین رنگ بنماند. یکی از روش‌های گشت و گذار و رسیدن به این منطقه، طی کردن مسیری با ۲۷ پل و ۸۶ تونل است که از ۲۴۰۰ متر از سطح دریا هم ارتفاع دارد. اگر اهل ماجراجویی هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از این منطقه دیدن کنید.

تنگه مس

تخکو

اگر به جواهرات، مخصوصا جواهرات نقره علاقه دارید، توصیه می‌کنیم حتما از این شهر دیدن کنید؛ در واقع شهر تخکو به محصولات نقره خود بسیار معروف است و مهم‌ترین منطقه معدنی شناخته شده در کشور است. خیابان‌های این شهر نیز پر از رنگ و انرژی است؛ بالکن‌های بزرگ و گل‌کاری شده، خانه‌هایی با معماری زیبا و کارگاه‌های نقره زیبا که دیدن آن را بین گردشگران محبوب کرده است. در هنگام بازدید از این شهر کلیساهای آن را مثل سنتا پریسکا فراموش نکنید.

تخکو

مریدا

این شهر به شهر سفید معروف است و پایتخت ایالت یوکانان مکزیک هم است. این شهر در نزدیکی شهر باستانی مایان در سال ۱۵۴۲ ساخته شده است. میدان اصلی شهر El Zocalo نام دارد که بسیاری از ساختمان‌های تاریخی شهر، مثل کلیسای جامع قرت شانزدهم و کاخ فرمانداری و تالار قدیمی در آن واقع شده‌اند. قصرهای زیبا، خیابان‌های درخت‌کاری شده و مناظر زیبا همه این شهر را به شهری دیدنی و مکانی مناسب برای قدم زدن عصرگاهی تبدیل کرده‌اند.

مریدا

پوئبلا

ششمین شهر بزرگ مکزیک پوئبلا است که در سال ۱۵۳۱ بنا نهاده شده است. این شهر دو میلیون جمعیت دارد و موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی آن سبب شده به شهر مهمی تبدیل شود. این شهر با ظاهر زیبایی که دارد یکی از مقاصد گردشگری مسافران است. رستوران‌های آن غذاهای خوشمزه و لذیذی سرو می‌کنند که شدیدا پیشنهاد می‌کنیم حتما از غذاهای سنتی مکزیک از جمله پوبلانو در این رستوران‌ها میل کنید.

در نزدیکی این شهر آتش‌فشان پوپوکاتپتل واقع شده است که یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. معبدهای این شهر با مجسمه‌های عقیق و سقف گنبندی تزئین شده‌اند. ساختمان‌ها و مکان‌های تاریخی این شهر به نوبه‌ خود بی‌نظیر هستند و شاید نمونه آن‌ها در هیج جای دیگری پیدا نشود.

پوئبلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Search